Friday 1 September 2017

Random Rants #8


Dah lama betul rasa tak buat random rants sebabnya nak bebel apa pun tak tahu sejak akhir-akhir ni rasanya baik diam sahaja daripada bersusah-payah nak cari point konon life interesting bagai. Namun sejak akhir-akhir ini asyik sangat buat back to back pasal Game of Serkap rasanya macam blog ni dah bertukar hala tuju ke? Dia macam bila ko dah lama tak melawat blog kawan-kawan yang lama kemudian bila pergi tetiba jadi website yang penuh dengan link iklan bagai rupanya dah kena hack. lol. Nampak benar semua dah move on dengan life.

Memandangkan tiada apa sangat nak diceritakan pasal diri sendiri makanya marilah kita berbincang mengenai masa depan blog ini ye. Sebut saja pasal masa depan terus macam serius je bunyi dia kan? Haha. 

Bercakap mengenai Game of Serkap walaupun setiap minggu aku ada spam pasal benda ni seolah-olah memberi gambaran ko dah tak ada benda lain nak post ke? but at least aku macam berterima kasih lah sebab every week ada saja post baru untuk di publish. Kalau tak mesti terbiar tak berupdate macam tu. Since episod terakhir untuk Season 7 Game of Thrones dah ditayangkan, there will be one more entry about this then we have to wait like a year and a half so for a new season. Which means, lepas ni aku dah macam tak ada regular content yang boleh aku push untuk publish setiap minggu.

Cuma aku berharap lah at least blog ni tak mati macam tu saja walaupun view counts dia sendu ya amat kalau cerita dekat sini malu dik. Baik aku buat benda berfaedah yang lain. Taip entry sampai 7-8 jam tapi yang bacanya sorang dua saja. Berbaloi ke? Orang lain buat blog gossip, berita copy paste dapat beribu views lagi senang. But again Rome wasn't built in a day. Kalau nak traffic banyak kenalah usaha. Dan yang paling penting kena selalu publish content baru.

Cuma content apa aku nak tulis still lagi aku tak decide nak tulis. You guys might suggest something in the comment section below on what type of contents do you want me to write. Itupun kalau ada lagi wujud 9 followers blog yang masih baca entry ni. lol.

I have a few ideas on my mind, cuma rasanya macam takut nanti tak boleh nak commit kalau dah tulis kat sini. Macam biasalah macam contoh awal tahun ni janji macam ada baaaaanyak benda nak update. Last-last masuk bulan 9 pun still tak jalan-jalan lagi. Tapi tak pelah jadi ke tak belakang kira at least I could give you guys some rough ideas on what to expect in the near future.   

i) Segmen 'Gigitan Pertama' & 'Hirupan Pertama' (Tajuk dia! lol) akan dihidupkan balik dimana aku akan review makanan atau minuman berkos rendah. And you know what? Aku dah pun publish satu blog post pasal Durian Mcflurry dan Pulut Hitam Pie beberapa hari yang lepas. You can check it here.


Mula-mula ni kita start review dan komen benda-benda yang murah dulu lah. Tak mampu lahnak cover benda yang mahal. Tunggu lah kut-kut ada sponsor untuk naik kan budget. CC semua restoran, cafe hipster, kedai makanan dan minuman diseluruh Malaysia.

ii) Last episode 'Game of Serkap' Ep 7 will be published some time in next week. Lambat sikit daripada biasa. In the mean time boleh refresh balik ingatan anda dengan 6 episod lepas dibawah ini:


iii) I might discontinue untuk review setiap episode Jdorama 'Voice' but you can read the first review here. 


Unless kalau ada yang membangkang idea ini dan mahukan episode kedua, sila salurkan kemarahan anda pada channel yang betul iaitu dengan komen pada blog post ini. Or maybe you want another title of JDorama. Perhaps Code Blue Season 3? At least boleh lah ganti segmen untuk Game of Serkap.   

iv) JPN Series akan disambung. Check out the first episode below:


It will be either be a monthly or bi-monthly post update. I'm not sure yet.

v) PERFUME Special! aka entry paling kurang diminati dan mendapat tentangan oleh blog readers ini tapi kisahnyaaaa aku nak tulis juga. Haha. I believe there are fans from Malaysia who loves Perfume as much as I am. WE MUST UNITE. Plus, every entry yang aku tulis aku selalu buat as reader friendly as possible so casual readers yang tak minat (The Legendary Pop Trio) Perfume pun boleh enjoy membacanya. Guysss open your heart please. COME ON!

Yang pasti it will not be a regular post. Sekali-sekala sahaja. Bila ada news penting ke yang perlu diutarakan dan diketahui oleh rakyat jelata semua baru aku akan publish.

vi) Pada mereka yang alpa dan ignorant tak tahu, aku ada publish my first cerpen bertajuk 'Primer'. *cue untuk tepuk tangan* You can read it here:


Setakat ini sudah 4 bahagian sudah ditulis, walaupun sambutan dia sendu. *lap air mata*. There will be a total of 8-9 parts in this short story. Cuma Part 5 tu ntahlah bila nak publish sebab tiada lagi mood nak taip. I am a slow writer plus bila tengok cerita-cerita lain yang ntah apa-apa, siap typo bersepah dapat beribu views rasa putus harapan pula. I've put all my time and energy creating this story. Siap buat research semua with countless edit. Tapi nan ado. Maybe my story is just boring. Or perhaps aku patut buat cerita berunsur erotik ke cinta cheesy gila ke at least ada yang membaca. lol. Tetiba sesi meluah perasaan pulak kan? Haha. Nevertheless I will keep writing the story sampai habis. And yes aku even dah ada idea untuk cerpen no 2 juga dah ada. Jeng jeng!

Cumanya should I continue writing it in this blog instead of dekat medium lain? Macam lebih proper kan? What do you think?

vii) Ada beberapa 2-3 segmen yang aku macam tak berani nak cerita lagi sebab nanti kelihatan tak berpijak pada bumi yang nyata. Pot pek pot pek macam banyak nak buat sekali apa pun tak ada. Kalau betul jadi you will notice it later.

viii) Random Rants mestilah ada! Ni kan post ala-ala filler kalau tiada idea buat ajelah benda ni. Ko ingat anime saja ada episode filler? Blog ni pun ada.


Lastly marilah kita bersama-sama berdoa dan berharap at least separuh daripada benda-benda ini akan menjadi kenyataan bukanya hanya igauan di siang hari. Plus mission aku untuk blog ni tahun ni ialah untuk mendapat 10 followers. HAHAHA. Tambah sorang follower pun dah achievement baik punya since tak naik-naik nombor tu sejak 5 dekad yang lepas.

2 comments:

  1. -Star-
    Selamat Hari Raya Aidiladha!
    I do read your blog, tapi malas nk komen haha. Aku suka segmen review GoT tu, tp yg jdrama tu tak minat sbb aku xfollow drama2 tu. Segmen review makanan tu mmg segmen fav aku lol.
    Kat wattpad tu kena memula buat fanfic kot haha genre tu yg popular kan? (Not familiar with the site)
    Aku ok je dgn content pape ko buat (except perfume lol!) Mmg aku baca n singgah slalu sini. Tak tinggal jejak je. Tgklah nk login akaun google pun maleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your support! Yang pasti more food/drink related akan dipost selepas ni. Rasanya nak buat account Patreon supaya adalah budget untuk aku beli makanan/minuman yang mahal sikit lol.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...